MASTERCLASS - Aleš Stuchlý: Morálna imaginácia v pohybe

MASTERCLASS - Aleš Stuchlý: Morálna imaginácia v pohybe

Dĺžka: minút

Prednáška o tvorbe majstrov sociálnej drámy bratov Dardennovcov po projekcii ich najnovšieho filmu Neznáme dievča (nominácia na Zlatú palmu Cannes 2016).

O filme Neznáme dievča:

Jenny (Adèle Haenel) je lekárkou, ktorá má malú ambulanciu po svojom starom a chorom mentorovi. Ambiciózna mladá žena sa chystá na veľký kariérny skok – prestup do významnej nemocnice a prestížne oddelenie.

Jedného večera v jej ordinácii niekto zazvoní, no Jenny nereaguje. Je po ordinačných hodinách a má dosť práce s neistým Julienom (Olivier Bonnaud), ktorý je u nej na praxi. Ráno sa dozvie, že neznáme dievča, ktoré nepustila dnu, našli neďaleko mŕtve, pravdepodobne bola zavraždená. Hnaná výčitkami svedomia sa Jenny pokúša vypátrať jej identitu, ale taktiež túži odhaliť páchateľa brutálneho činu. Majstri kinetickej sociálnej drámy bratia Dardennovci sa po sociálnom thrilleri Dva dni, jedna noc úspešne vydávajú do teritória civilnej detektívky, bez toho, že by opúštali programové východiská svojej poetiky – realistické zachytenie spoločenského prostredia, marginálnych postáv a skúmania rôznych aspektov humanizmu.

Prednáška o tvorbe majstrov sociálnej drámy bratov Dardennovcov po projekcii ich najnovšieho filmu Neznáme dievča (nominácia na Zlatú palmu Cannes 2016).

O filme Neznáme dievča:

Jenny (Adèle Haenel) je lekárkou, ktorá má malú ambulanciu po svojom starom a chorom mentorovi. Ambiciózna mladá žena sa chystá na veľký kariérny skok – prestup do významnej nemocnice a prestížne oddelenie.

Jedného večera v jej ordinácii niekto zazvoní, no Jenny nereaguje. Je po ordinačných hodinách a má dosť práce s neistým Julienom (Olivier Bonnaud), ktorý je u nej na praxi. Ráno sa dozvie, že neznáme dievča, ktoré nepustila dnu, našli neďaleko mŕtve, pravdepodobne bola zavraždená. Hnaná výčitkami svedomia sa Jenny pokúša vypátrať jej identitu, ale taktiež túži odhaliť páchateľa brutálneho činu. Majstri kinetickej sociálnej drámy bratia Dardennovci sa po sociálnom thrilleri Dva dni, jedna noc úspešne vydávajú do teritória civilnej detektívky, bez toho, že by opúštali programové východiská svojej poetiky – realistické zachytenie spoločenského prostredia, marginálnych postáv a skúmania rôznych aspektov humanizmu.