Húština

Húština

2DČT15
Réžia:Bence Fliegauf
Dĺžka:90 minút
Žáner:Dráma

Každodenný život mladých mužov a žien v Budapešti, zaznamenaný jedinečným rukopisom Benceho Fliegaufa.

Réžia: Bence Fliegauf  •  Scenár: Bence Fliegauf  •  Strih: Lili Fodor  •  Kamera: Zoltán Lovasi

Celovečerný debut jedného z najvýraznejších predstaviteľov súčasného maďarského filmu Bence Fliegaufa je venovaný predčasne zosnulému režisérovi Györgyi Fehérovi (Szürkület, 1990, Vášeň, 1998).

Fliegauf už vo svojej prvotine volí dedramatizované pomalé rozprávanie a dlhé zábery, poukazujúce na vyprázdnenosť vzťahov v spoločnosti, ktoré sa stali príznačnými znakmi aj jeho neskoršej filmovej tvorby. Sledujeme dlhé monologické a dialogické pasáže, ktoré sú vytrhnuté z nejakého zmysluplnejšieho kontextu. Z rozprávania postáv je zjavné, že si nerozumejú navzájom, ani sami sebe. Lovasiova kamera zaznamenáva jednotlivé postavy v tesnej blízkosti, no nedovolí nám preniknúť hlbšie do ich vnútra. Film tak originálnou kombináciou spomínaných naratívnych postupov a štylistických prostriedkov navodzuje u diváka pocity všadeprítomného odcudzenia a vykorenenosti.

Za svoju originálnu snímku si vtedy ešte začínajúci režisér odniesol okrem Ceny zahraničných kritikov Genea Moskowitza (Gene Moskowitz-díj) a Ceny Sándora Simóa (Simó Sándor elsőfilmes díj) za najlepší hraný debut z filmového festivalu Maďarský filmový týždeň (Magyar Filmszemle) aj Cenu Wolfganga Staudteho z MFF Berlín 2003.

Dĺžka: 90 min

Rok výroby: 2003

Krajina pôvodu:

  • Maďarsko

Každodenný život mladých mužov a žien v Budapešti, zaznamenaný jedinečným rukopisom Benceho Fliegaufa.

Réžia: Bence Fliegauf  •  Scenár: Bence Fliegauf  •  Strih: Lili Fodor  •  Kamera: Zoltán Lovasi

Celovečerný debut jedného z najvýraznejších predstaviteľov súčasného maďarského filmu Bence Fliegaufa je venovaný predčasne zosnulému režisérovi Györgyi Fehérovi (Szürkület, 1990, Vášeň, 1998).

Fliegauf už vo svojej prvotine volí dedramatizované pomalé rozprávanie a dlhé zábery, poukazujúce na vyprázdnenosť vzťahov v spoločnosti, ktoré sa stali príznačnými znakmi aj jeho neskoršej filmovej tvorby. Sledujeme dlhé monologické a dialogické pasáže, ktoré sú vytrhnuté z nejakého zmysluplnejšieho kontextu. Z rozprávania postáv je zjavné, že si nerozumejú navzájom, ani sami sebe. Lovasiova kamera zaznamenáva jednotlivé postavy v tesnej blízkosti, no nedovolí nám preniknúť hlbšie do ich vnútra. Film tak originálnou kombináciou spomínaných naratívnych postupov a štylistických prostriedkov navodzuje u diváka pocity všadeprítomného odcudzenia a vykorenenosti.

Za svoju originálnu snímku si vtedy ešte začínajúci režisér odniesol okrem Ceny zahraničných kritikov Genea Moskowitza (Gene Moskowitz-díj) a Ceny Sándora Simóa (Simó Sándor elsőfilmes díj) za najlepší hraný debut z filmového festivalu Maďarský filmový týždeň (Magyar Filmszemle) aj Cenu Wolfganga Staudteho z MFF Berlín 2003.

Rok výroby: 2003

Krajina pôvodu:

  • Maďarsko